Дата: 11-05-19 11:47

Омелян: Про долю МАУ та будівництво аеропорту біля Дніпра

Із інтерв'ю LIGA.net Володимира Омеляна

- В 2018 році авіакомпанія МАУ отримала 2,7 млрд грн чистого збитку. Це в майже в 9 рази перевищує збиток за 2017 рік. Як зараз справи у нацперевізника? До чого треба готуватися пассажирам? 

 - Я так розумію, що менеджмент і власники компанії докладають усіх зусиль для стабілізації фінансового стану. Зі свого боку ми як уряд підтримуємо їхні дії, бо розуміємо критичну важливість наявності українських авіакомпаній. Саме вони формують хабову стратегію українських аеропортів. Це чітко видно на прикладі летовища Бориспіль.

Ми також вітаємо розвиток компанії SkyUp. Задоволені їхньою динамікою. У цьому році в них буде вже близько 10 літаків. 

Знаємо, що вони хочуть суттєво наростити свій флот в 2020-2021 роках, тому я буду більш ніж радий, що протягом наступних двох років в Україні будуть уже дві базові авіакомпанії, а не одна, як сьогодні. Це буде добре як для міжнародних, так і для внутрішніх перевезень.

Tickets [CPS] UA

 - А як вирішується питання погашення боргів МАУ перед державою?

Довідка: В кінці 2018 року МАУ і держпідприємство Украерорух обмінялися судовими позовами на загальну суму понад мільярд гривень. За даними профспілки авіадіспечеров України, станом на березень 2019 року, МАУ заборгував Украероруху близько 630 млн грн - авіакомпанія частково припинила платити за аеронавігаційні послуги.МАУ подав зустрічний позов до Украероруху на суму близько 800 млн грн. Крім цього, у справі проти Державіаслужби, влітку 2018 року МАУ вдалося домогтися зниження заборгованості в спецфонд фінансування витрат на авіаційну діяльність з 475 млн грн до 76,3 млн грн. Судові розгляди тривають.

 - Це комерційна діяльність авіакомпанії. Можу сказати, що ми пішли їй назустріч і використали всі можливі механізми, які не шкодять ринку. Щоб ніхто не казав, що у когось були особливі умови чи переваги, порівнюючи з іншими.

 - Скільки зараз складає борг компанії перед державою?

 - Я не буду цього коментувати.

 - Тому що питання вирішується в судах?

 - Я думаю, що ми все-таки вийдемо на мирову. Нам дуже важливо узгодити механізм сплати пасажирського збору для підтримання Державіаслужби. Бо в протилежному випадку цей орган не буде мати нормального бюджету і це може негативно відобразитись на безпеці авіації.

 Думаю, що в тому комплексі заходів, який ми напрацювали спільно, нам вдалося знайти кращу формулу для збору аеронавігаційних стягнень Украероруху і вона буде задовольняти всі авіакомпанії. У цьому є певні зрушення.

 - Тобто ви вже домовились про певну компромісну суму?

 - Поки що ми ведемо мову про графік сплати існуючої заборгованості і вирішення питання судових суперечок.


Владимир Омелян (фото - Андрей Гудзенко/LIGA.net)

- Вирішення питання близько?

- Думаю, що скоро.

 - На якому етапі зараз будівництво аеропорту в Солоному, біля Дніпра?

- Як ви знаєте ми отримали 200 млн гривень на початкові роботи по будівництву цього аеропорту. Вважаємо, що це правильне рішення з точки зору держави, бо існуючий стан смуг у Запоріжжі та Дніпрі потребує капітальної реконструкції. 

Тому найкращим рішенням буде будівництво аеропорта з нуля посередені між Дніпром і Запоріжжям. Ми нарешті отримали всі узгоджувальні документи з Міністерства фінансів і зараз переходимо до проектування.

Це має бути міжнародний тендер на проектування самого летовища, бо хотілось би, щоб це була візитівка східної України. Щоб це було більше, ніж просто функціонально і красиво. Після того ми зможемо приступити до безпосередніх фізичних робіт.

 Вірогідно, що фізичні роботи на об'єкті розпочнуться вже в наступному році.

 - А коли буде тендер?

- Думаю, в другому півріччі цього року.

Антон Кобылянский 
корреспондент ЛІГА.Tech

Источник информации: ЛIГАБiзнесIнформ

Поделиться ссылкой:  
 Tweet



Перепечатка материалов разрешается только при наличии гиперссылки на www.aviation.com.ua
Перепечатка, копирование, воспроизведение или иное использование материалов, в которых содержится ссылка на агентства УНИАН, Iнтерфакс-Україна, строго запрещено