Дата: 03-09-19 12:01

Украина-Китай-США: как Мотор Сич стала яблоком раздора

Китайцы заинтересовались украинскими технологиями, а точнее - авиа-разработками компании Мотор Сич. Американцы насторожились. В чем суть? (укр.)


Фото: @news_rodo

Чи не вперше в історії України її високими технологіями зацікавилися китайці. Так сильно зацікавилися, що це збентежило американців. І це чудово, ні?

Наша авіаційна галузь дихає на ладан вже кілька десятиліть, і єдине підприємство, що якимось дивом вижило і розвивається у цій галузі, - це приватна компанія Мотор Січ. Але воно довго не може жити в умовах, коли їх розробки та технології не потрібні нашому авіапрому і нашому уряду, тим більше коли основний і традиційний ринок збуту їх продукції - Росія - стає все менш доступним.

Очевидним є те, що співпраця між Мотор Січчю та російськими авіаційними холдингами не припинилася після 2014 року. Це можна побачити, наприклад, у річних звітах холдингу "Вертолеты России", який до 2017 року розкривав суми передплат за замовлену продукцію. Так, передплати російської компанії на користь Мотор Січі складали USD 60, USD 29 та USD 10 млн на кінець 2014, 2015 та 2016 років відповідно (починаючи з 2017 року ці дані офіційно засекретили).

Футболка, коллаж из жизни авиаторов, UAПОДАРКИ с принтом авиационной тематики--->>>

Інший виробник двигунів для "Вертолеты России" - Клімов - у 2015 році визнавав, що їхні найбільш ходові двигуни для гелікоптерів (ВК-2500, які відрізняються від моторсічевських ТВ3-117-[…] приблизно так, як Lada Largus відрізняється від Dacia Logan MCV) десь на 50% складаються з українських деталей.

Але так само очевидним є те, що постачання українських двигунів до Росії не є перспективним і рано чи пізно припиниться.

І це величезне досягнення, що Богуслаєв знайшов можливість застосувати українські авіаційні технології за межами Росії. Як бізнесмен і як фанат своєї справи, він зробив все правильно. Наші спецслужби вважають, що це може чимось там загрожувати Україні як державі.

Чим загрожувати, я не зовсім розумію. Якщо співпраця Мотор Січі з китайцями може потенційно нести ризики для компанії та держави (як то стверджує пан Болтон), то припинення такої співпраці нестиме не просто ризики, а загрозу занепаду підприємства.

Натомість, наші урядовці повинні думати, як отримати з цієї ситуації максимальний зиск для держави та для галузі:

- Якщо ті двигуни і технології так потрібні китайцям, то продати їх разом з Мотор Січчю, але не за USD 100 млн для бюджету, а за мільярд-два (те, що американці так переймаються продажом, - хороший привід передомовлятися з китайцями по ціні).

- Якщо американці так не хочуть тої угоди, потрібно з ними говорити про адекватні вигідні українській стороні альтернативи. Нові великі контракти і тд.

Александр Паращий 
руководитель аналитического отдела Concorde Capital


Джерело інформації: ЛIГАБiзнесIнформ

Подiлитись посиланням:  
 Tweet



Передрук матеріалів дозволяється тільки за наявності гіперпосилання на www.aviation.com.ua
Передрук, копіювання, відтворення або інше використання матеріалів, у яких міститься посилання на агентства УНІАН, Інтерфакс-Україна, суворо заборонено. Позиція адміністрації може не співпадати з думками авторів, які публікують статті.