Дата: 07-11-19 10:58

EL AL прощається з літаками Jumbo

В аеропорту Бен Гуріон своє останнє приземлення здійснив літак 747 авіакомпанії EL AL, який виконував останній комерційний рейс із Риму в Ізраїль LY1747.

На изображении может находиться: 1 человек, стоит

Після 48 років, протягом яких EL AL використовувала літаки 747 моделі, останній747-400, що має код 4X-ELC, здійснив свій фінальний рейс для авіакомпанії.Протягом багатьох років приблизно 20 літаків 747 різних моделей перебували вексплуатації EL AL.

Читайте також - УСІ НОВИНИ ЗА ДЕНЬ

Літаки моделі 747-400, які використовувала авіакомпанія EL AL з 1994 року, виконали близько 420 000 польотних годин за 51 000 рейсів, перевізши приблизно 17 мільйонів пасажирів.

Генеральний директор EL AL Гонен Усішкін зазначив: "Це особливий, історичний день. Після 48 років роботи з EL AL, легендарний Джамбо, Boeing747, який вірно обслуговував клієнтів авіакомпанії, вже в останнє приземлився в аеропорту Бен Гуріон. Тепер EL AL очікує на оновленняфлоту нашими новими 787 Dreamliners. Чотири додаткові 787 літаки швидко приєднаються до вже існуючих у нас 12 нових Dreamliners. Більше того, ми модернізували інтер’єр в моделях 737 для комфорту наших пасажирів і зробимо те саме для наших 777 суден у майбутньому».

Капітан Йонатан Гат, менеджер флоту EL AL 747: "Для мене велика честь пілотувати заключний комерційний рейс EL AL Jumbo, офіційно закінчуючи вражаючий 48-річний період служби з EL AL. Jumbo безумовно заслуговує звання "Королева неба".

Коли 48 років тому перший літак Boeing 747-200 приземлився в Ізраїлі, на літак очікувала святкова церемонія прийому в аеропорту міста Лод, в який взяли участь прем'єр-міністр Голда Мейр, міністр транспорту Шимон Перес, голова правління EL AL Моше Кармель і президент EL AL Мордехай Бен-Арі.

За ці роки близько 20-ти 747 різних моделей перебували в експлуатації. Минулої п’ятниці відбувся останній спеціальний комерційний рейс - 747-400, який вилетів із Тель-Авіву до Риму. Членам Клубу Matmid було запропоновано придбати квитки за спеціальною ціною, розрахуватися балами та взяти участь у цій історичній події.Перед тим як здійснити зліт, біля виходу на посадку до літака було проведено святковий захід, на якому висвітлюватися високі досягнення флоту 747, серед яких були важливі моменти в історії Ізраїлю.

Під час зворотного рейсу з Риму, що розпочався о 10 годині ранку (за місцевим часом) та приземлення в аеропорту Бен-Гуріон вдень, співробітники EL AL носили помаранчеву ретро-форму авіакомпанії.

Аби відзначити історичну подію, незадовго до посадки в Бен-Гуріон, капітан змінив маршрут польоту таким чином, що новий маршрут накреслив контури літака у середземноморському небі. Політ можна було переглянути в прямому ефірі на flyradar24.com.

Популярна модель 747, відома як "Королева небес", розпочала літати під синьо-білими кольорами EL AL в травні 1971 року. А ліврея літаків, розроблена спеціально відомим ізраїльським художником Деном Рейсінгером, продовжувала прикрашати судна більше ніж 30 років.

Читайте також - УСІ НОВИНИ ЗА ДЕНЬ

З введенням в дію флоту 747 був побудований новий ангар який відповідав розмірам літака. Площа його даху охоплювала приблизно 1 гектар. У той період ця структура вважалася найбільшою за розміром на Близькому Сході. Нові літаки також включали в себе першу в світі розважальну систему EL AL з широким вибором нових фільмів, аудіопрограм та музичних станцій.

Прийшовши на службу в 1971 році, 747 встановив новий стандарт. В перший рік експлуатації було перевезено 700 000 пасажирів, що на 40% більше, ніж за попередній рік.

Протягом багатьох років близько 20-ти літаків 747різних моделей - 100, 200, 400 та вантажні–перебували в експлуатації EL AL.

Флот 747 брав участь у кількох важливих подіях в історії держави, серед яких були підтримка повітряних зв’язків Ізраїлю під час війни Судного дня, повернення пілотів та обслуговуючого персоналу додому з-за кордону для приєднання до підрозділів Армії Оборони Ізраїлю та передачі ресурсів та обладнання для захисту держави. Крім того, флот відіграв важливу роль в операції «Вихід», в рамках якої здійснювалося перевезення євреїв до Ізраїлю з колишнього Радянського Союзу рейсами з Москви, і в операції «Соломон», яка здійснила виліт ефіопських євреїв на початку 1990-х. В рамках цієї операції літак EL AL 747 встановив рекорд Гіннеса, перевізши 1088 пасажирів, включаючи двох немовлят, які народилися під час польоту.

У 1979 році EL AL відкрила безпосадковий рейс LY001 з Тель-Авіва до Нью-Йорку саме на 747 літаках. Пасажири швидко полюбили цей рейс, оскільки він пропонував повноцінний сон від моменту зльоту в Тель-Авіві о 1 годині ночі до посадки, яка відбувалася на 12 годин пізніше, о 6 ранку за місцевим часом у Нью-Йорку.

На початку 1980-х EL AL запроваджує бізнес- і перший класи. Клас короля Соломона, як його називали, вперше був реалізований на трансатлантичних перельотах на літаках типу 747, забезпечуючи більший простір між кріслами, покращене харчування та додаткові зручності. Таким чином, EL AL запропонував три класи обслуговування 747: KingDavid Перший клас, KingSolomon Бізнес клас та Економічний клас.

У 1994 році EL AL придбала перші два літаки 747-400 (4X-ELA та ELB) і третій у 1995 році (4X-ELC). Ще три літаки цієї моделі були придбані пізніше і разом вони стали флагманами флоту.

Перший 747-400 EL AL був найбільшим пасажирським літаком, який коли-небудь обслуговував авіакомпанію, маючи понад 400 місць. Перший політ на літаках 747-400 EL AL був здійснений на маршруті Тель-Авів-Париж 8 травня 1994 року.Літак 747-400 міг пролетіти до 13 350 км, що дозволило EL AL пропонувати безпосадкові рейси між Лос-Анджелесом та Тель-Авівом.

Читайте також - УСІ НОВИНИ ЗА ДЕНЬ

З придбанням нового літака, EL AL додала до маршрутної мережібезпосадковірейси з Тель-Авіва до трьох головних міст США у 1994 році: Ньюарк (Нью-Джерсі), Маямі та Лос-Анджелес. Тель-Авів-Лос-Анджелес став найдовшим маршрутом авіакомпанії, а також найдовшим у світі - 12 000 км. Середній час польоту склав 14 годин 30 хвилин.

Протягом багатьох років літаки 747 використовувались на безпосадкових перельотах, які пов'язували Ізраїль з діаспорою. Ці літаки першими відкрили маршрути на Далекий Схід та до інших напрямків Північної Америки, Азії та Європи.

У рамках поточної програми відновлення флоту авіакомпанія EL AL придбала 16 нових літаків 787 Dreamliner, що замінили 767 у флоті, які завершили польоти на початку року, і літаки 747, які покидають службу.
Важливі віхи історії флоту Boeing747 компанії EL AL:

1971 рік• EL AL отримує свій перший Boeing 747-200 Джамбо• Літак вперше приземлився в Ізраїлі в травні 1971 року. Він був прийнятий на святковій церемонії в присутності прем'єр-міністра Голди Мейр, міністра транспорту Шимона Переса, голови правління EL AL Моше Кармель і президента EL AL Мордехая Бен-Арі

Нет описания фото.

1973 рік•Під час війни Судного днялітакзадіяний в авіаперевезеннях вантажів, встановлюючи нові рекорди з вантажоперевезень.• Літак 747, завдячуючисвоїм характеристикам, значною мірою сприяє успішним оборонним можливостям Ізраїлю.1988 рік• Перший вантажний рейс EL AL пролітає над Північним полюсом до Анкориджу, Аляска.• На його борту 150 гігантських опорних колон, кожна 25 метрів за розміром.• Кожен літак перевозить 104 тони. Спеціальні колони застосовуються при будівництві морських нафтових установок.

1990 рік• EL AL адаптує один із своїх пасажирських літаків 747-200 для використання як пасажирського, так і вантажного літака. Цей проект є першим подібним у світі.

Читайте також - УСІ НОВИНИ ЗА ДЕНЬ

1991 рік• Операція Соломон привозить ефіопських євреїв до Ізраїлю. Boeing 747 встановлює рекорд за кількістю перевезених пасажирів, коли він злітає з 1 086 пасажирами на борту і приземляється з 1088 - двоє немовлят народжуються на шляху до Ізраїлю.Літак відіграє центральну роль в операції «Вихід», забезпечуючи перевезення сотень тисяч євреїв з Радянського Союзу та Східної Європи до своїх нових будинків в Ізраїлі.

1992 рік• Літак обслуговує нові маршрути, наприклад, Пекін, перший політ якого відбувся у вересні 1992 року.

1994 рік• EL AL отримує свої перші 747-400 Джамбо.

Прес-служба «Ель-Аль» 

Джерело інформації: Український Авіаційний Портал

Подiлитись посиланням:  
 Tweet



Передрук матеріалів дозволяється тільки за наявності гіперпосилання на www.aviation.com.ua
Передрук, копіювання, відтворення або інше використання матеріалів, у яких міститься посилання на агентства УНІАН, Інтерфакс-Україна, суворо заборонено. Позиція адміністрації може не співпадати з думками авторів, які публікують статті.