Дата: 05-03-20 17:06

Авіакомітет ТПП України проти подорожчання аеронавігації

На черговому засіданні від 04.03.20р Авіаційний комітет Торгово-промислової палати України виступив проти підвищення ставок на аеронавігаційне обслуговування (АНО), ініційоване «Украерорухом» та Міністерством інфраструктури України. Авіакомітет наголосив на економічній необгрунтованості даної ініціативи і закликав громадськість та ЗМІ до тверезого (об’єктивного) аналізу ситуації. Авіакомітет звертає увагу, що низка підтверджених фактів свідчить про неможливість та недоцільність збільшення ставок АНО.

Перш за все, на сьогодні Міністерство інфраструктури не отримало офіційного схвалення підвищення ставок АНО з боку «Євроконтролю». Це було з’ясовано після вивчення копії проекту звіту Євроконтролю на запит однієї з українських авіакомпаній. У документі європейський регулятор наголошує - розгляд ставок можливий виключно після детальних консультацій з авіаперевізниками та підтвердження ефективного контролю економіки Украероруху. До цього часу жодного з цих пунктів не реалізовано.

Читайте також - УСІ НОВИНИ ЗА ДЕНЬ

Громадськості, ЗМІ та представникам держструктур слід зважати, що підвищення ставок АНО має проходити за певними правилами. Відповідно до вимог Повітряного кодексу України, нормативів Євроконтролю та ICAO ставки АНО не можуть змінюватися посеред року, і мають обговорюватися з авіаперевізниками не менш ніж за чотири місяці до внесення змін. Даних правил не було дотримано, оскільки до оприлюднення МІУ проекту наказу 16 січня 2020 року, восени 2019-го, жодних консультацій з авіакомпаніями не проводилося.

Як зазначалося, для Євроконтролю важливою передумовою зміни розміру ставки АНО є економічна обґрунтованість. На початок року середня європейська ставка АНО на підході і в зоні аеродрому становила 166 євро за одиницю обслуговування, що на 6% менше, аніж у 2019-му. Водночас, нова, запропонована Міністерством інфраструктури, ставка для України – 396,57 євро. Таким чином в Україні хочуть свідомо встановити більше ніж вдвічі вищі ставки за середньоєвропейські.

«Ініціатива Міністерства Інфраструктури щодо підвищення ставок є економічно необґрунтованою, це спроба забезпечення фінансування неефективної виробничої діяльності і, як наслідок, завищених витрат постачальника аеронавігаційних послуг в Україні, за рахунок користувачів авіаційного простору», - зазначив у ході засідання член Авіаційного комітету ТППУ, авіаційний експерт В’ячеслав Чумаков.

Фахівці Євроконтролю констатують, що високі тарифи пояснюються низькою продуктивністю праці. За їх висновками продуктивність та ефективність українських авіадиспетчерських центрів у 5 разів нижча в порівнянні з середнім показником у Європі. І це з урахуванням того, що в європейських країнах, які контролюють більший або схожий з Україною за розміром повітряний простір, у цьому задіяно майже вдвічі менше персоналу. Фактично в Україні найнижча продуктивність, та разом з цим, 70% усіх витрат здійснюється на персонал.

Читайте також - УСІ НОВИНИ ЗА ДЕНЬ

За таких передумов, отримавши необґрунтовані високі ставки за АНО український авіаринок ризикує втратити привабливість для вже наявних та нових перевізників. Підвищення аеронавігаційного збору спровокує зростання цін на авіаперевезення в небі України, яка до цього декларувала проєвропейський вектор на здешевлення перельотів. Це неодмінно створить негативний тренд у порівнянні з сусідніми ринками.

Авіакомітет ТППУ наголошує на тому, що ставки АНО мають бути економічно обґрунтованими й транспарентними для всіх учасників ринку. Зокрема, сьогодні важливо забезпечити такий рівень ставок, за якого регіональні аеропорти не втрачали б конкурентоздатності порівняно з ключовими летовищами України. Пропорційне підвищення ставки до 396,57 євро призведе до підвищення вартості авіаквитків та знизить інтерес перевізників та пасажирів до перельотів у регіони. Це фактично обезкровить регіональні аеропорти й поставить крапку в перспективах їх розвитку. Відповідно, Авіакомітет підкреслює, що сьогодні для стимулювання розвитку внутрішніх перельотів в Україні доцільним є зниження тарифу на АНО та встановлення єдиних умов сплати для всіх гравців ринку.

Комітет сподівається, що подальші консультації Міністерства інфраструктури та Украероруху з Євроконтролем відбуватимуться з урахуванням згаданих ризиків та не зумовлять економічно необґрунтованого завищення ставок АНО. Авіакомітет ТППУ наполягає на розгляді розмірів ставок АНО виключно у терміни та спосіб згідно чинного законодавства України та міжнародним нормативам.

Читайте також - УСІ НОВИНИ ЗА ДЕНЬ

Секретаріат
Авіаційного комітету
Торгово-Промислової Палати України


Источник информации: Украинский Авиационный Портал

Поделиться ссылкой:  
 Tweet



Перепечатка материалов разрешается только при наличии гиперссылки на www.aviation.com.ua
Перепечатка, копирование, воспроизведение или иное использование материалов, в которых содержится ссылка на агентства УНИАН, Iнтерфакс-Україна, строго запрещено.
Позиция администрации может не совпадать с мнениями авторов, публикующих статьи.