Дата: 23-11-21 17:09

ААУЦА: Як прискорити виконання вимог Угоди про спільний авіаційний простір між Україною та ЄС?

Така тема розглядалася 19 листопада 2021 року на економічно-правовому авіаційному форумі, організованому Асоціацією «Аеропорти України» ЦА (ААУЦА) спільно з міжнародним аеропортом «Київ» ім. І.Сікорського.

Возможно, это изображение (12 человек и люди стоят)

На форумі були розгянуті такі основні питання: приведення нормативно-правових та регуляторних актів (НПРА), які регламентують діяльність авіаційної галузі, до відповідності стандартам ЄС, а також врегулювання процедури передачі підприємств авіаційної галузі в концесію та інші форми організації управління виробничою діяльністю в аеропортах, використовуючи світовий досвід.

В своєму виступі, при відкритті форуму, президент ААУЦА П.Липовенко звернув увагу на питання розвитку та модернізації аеропортової інфраструктури, яка в більшості регіональних аеропортів не оновлювалася с початку вводу її в експлуатацію (більше 30-ти років) і тільки в поточний період, завдяки програмі Президента України В.Зеленського «Велике будівництво», почалася повномасштабна комплексна реконструкція аеропортів.

На засіданні авіаційного форуму були присутні та виступили зі своїм баченням подальшого розвитку авіагалузі та розробки необхідних НПРА керівник директорату з авіації МІУ Д.Кушпіль, Голова ДАСУ О.Більчук, начальник управління Інфраструктурних проектів "Укрінфрапроект" І.Пікуль, фахівець департаменту МІУ з підтримки реформ О.Лемешкін, керівники та представники власників провідних аеропортів України, експерти авіаційної галузі, представники компаній, які опікуються питаннями консультацій та розробки відповідної документації для оформлення концесійних та інших форм управління - А.Хорошун (ТОВ «Спільно»), А.Москалюк (ТОВ «Ернст енд Янг»).

Присутнім була дуже цікава презентація керівника аеропорту Даламан (Туреччина) Хамді Гювенч, який розповів про досвід, обов’язки сторін та результати роботи аеропортів Туреччини та інших країн в умовах концесії.

За думкою представника Міністерства інфраструктури, затвердження і впровадження Директив Європейського Союзу, а саме: порядку встановлення аеропортивих зборів в аеропортах України, надання в користування аеропортам земельних ділянок на пільгових умовах, вільні економічні зони в районі аеропортів, повинне відбутись протягом одного року. Також була розглянута можливість експериментального випробування даних Директив ЄС в декількох аеропортах України та створення спільної робочої групи для підтримки та сприяння в розробці відповідних документів та впровадженні проектів постанов Уряду.

В результаті обговорень і дискусій, учасниками економічно-правового форуму було напрацьовано проект рішення, який включає в себе відповідні звернення до центральних органів виконавчої влади (ЦОВВ):

1. Виразити вдячність та підтримку Президентові України В.Зеленському, Прем′єр-міністру Д.Шмигалю та Міністру Інфраструктури О.Кубракову за прийняті конкретні рішення щодо реконструкції та модернізації інфраструктури аеропортів України, що закладені та вже проводяться згідно програми «Велике будівництво».

2. В зв′язку з підписанням Угоди про спільний авіаційний простір між Україною та Європейським Союзом, звернути увагу МІУ, ДАСУ та інших центральних органів виконавчої та законодавчої влади на термінове приведення нормативно-правових та регуляторних актів (НПРА), які регламентують діяльність авіаційної галузі, до відповідності стандартам ЄС. Як першочергові:

а) Для приведення у відповідність "Порядку встановлення аеропортових зборів за обслуговування повітряних суден та пасажирів в аеропортах України", впроваджений наказом Мінтрансу №433 від 14.04.2008р. (надалі Порядок) до Директиви Європейського Парламенту 2009/12/ЄС від 11 червня 2009 р., необхідно автентично зберегти всі норми та положення цієї Директиви та ініціювати її затвердження Постановою КМУ та внести відповідні зміни в законодавство.

б) Для врегулювання доступу до ринку послуг з наземного обслуговування у аеропортах, згідно Директиви ЄС 96 від 15.10.96 р., оскільки комерційні взаємовідносини між учасниками авіаційного ринку не відносяться до безпеки в авіації, а є економічною складовою, розглянути можливість затвердження документу, як Наказу Міністерства Інфраструктури, що усуне ряд невизначеності в питанні призначення координатора та погодження прийнятих рішень.

3. Звернутися до Уряду, Парламенту та КМДА щодо врегулювання процедури передачі підприємств авіаційної галузі в концесію та інші форми організації управління виробничою діяльністю в аеропортах (аутсорсінг, оренда), використовуючи світовий досвід, та розглянути можливість впровадження концесійного варіанту в аеропорту «Київ» ім. І.Сікорського, як пілотного проекту.

4. Звернутися до Уряду щодо затвердження напрацьованої авіаційної транспортної стратегії та розробити план її впровадження.

5. Звернутися до Уряду щодо розробки необхідних нормативних документів для застосування ст.96 Повітряного Кодексу України «Про суспільно важливі повітряні перевезення», для найвіддалених аеропортів України (МА «Ужгород»).

6. Звернути увагу Міністерства освіти та науки на якість підготовки фахівців відповідних спеціальностей для авіаційної галузі.

Учасники заходу висловлюють велику вдячність за сприяння у проведенні форуму в комфортних умовах та діловій конструктивні обстановці керівництву міжнародного аеропорту «Київ» ім. І.Сікорського.

Возможно, это изображение (9 человек и люди стоят)
Возможно, это изображение (2 человека)
Возможно, это изображение (9 человек и люди стоят)

Прес-служба ААУЦА


Источник информации: Украинский Авиационный Портал

Поделиться ссылкой:  
 Tweet



Перепечатка материалов разрешается только при наличии гиперссылки на www.aviation.com.ua
Перепечатка, копирование, воспроизведение или иное использование материалов, в которых содержится ссылка на агентства УНИАН, Iнтерфакс-Україна, строго запрещено.
Позиция администрации может не совпадать с мнениями авторов, публикующих статьи.