Дата: 16-08-22 12:04

Інвестиції в стабільність

Карлос Кадуока, голова бізнес-стратегії SITA для аеропортів, розглядає, як нові технології відіграватимуть ключову роль у допомозі аеропортам відповідати вимогам екологічної галузі.

Відновлення подорожі йде повним ходом. З наближенням літнього сезону подорожей авіакомпанії та аеропорти були застигнуті зненацька швидкістю відновлення. Авіаційна галузь намагається впоратися зі сплеском кількості пасажирів через нестачу персоналу, що призводить до збоїв, зокрема до затримок і скасувань рейсів.

Поки індустрія бореться з цим несподіваним бумом, на горизонті маячить ще один виклик.

У міру відновлення авіаперевезень викиди неминуче зростають і збільшаться, оскільки очікується, що попит на подорожі перевищить рівень до пандемії. Отримавши в 2021 році амбітну мету щодо нульового викиду вуглецю до 2050 року, аеропорти повинні вирішити, як зробити свою поточну та майбутню діяльність стабільною. Чим швидше зростання, тим більший виклик.

У той же час пасажири також вимагають більш стійких ІТ-підходів і вибору для подорожей.

Доброю новиною є те, що галузь уже вжила заходів для зменшення викидів. Відповідно до висновків Air Transport IT Insights, глобального порівняльного дослідження ІТ-тенденцій у авіатранспорті SITA, аеропорти віддають пріоритет інвестиціям у технології, щоб допомогти їм діяти екологічно відповідально, зараз і в майбутньому.

Екологічні міркування в управлінні ІТ

У звіті SITA зазначається, що до кінця 2024 року 62% аеропортів матимуть загальну політику або структуру управління ІТ, яка включає   вплив на навколишнє середовище. Це також показує, що аеропорти зосередяться на тому, щоб отримати максимальну віддачу від ІТ-обладнання за допомогою засобів контролю життєвого циклу ІТ та включення екологічних міркувань у критерії відбору для закупівель ІТ.

Перехід від паперового до цифрового

Дослідження також показує, що до 2024 року в аеропортах буде звичним явищем поведінкова політика або засоби контролю, спрямовані на запобігання друку та скорочення споживання паперу на користь екологічно відповідальних друкованих матеріалів. Схоже, це узгоджується з переходом галузі до більшої цифровізації для ефективнішої роботи та швидшої автоматизації. подорожі.

Екологічний дизайн

Великі аеропорти в усьому світі впроваджують цифрові та мобільні технології – самообслуговування, біометрію та безконтактні рішення – для швидкої та ефективної обробки пасажирів, замінюючи паперові процеси.

Більш екологічне обладнання для обробки пасажирів, кіоски, такі як новий кіоск TS6 SITA, ймовірно, стануть більш поширеними з тенденцією впливу на навколишнє середовище, що впливає на прийняття рішень і управління ІТ.   

Аеропорт Франкфурта та аеропорт імені Вацлава Гавела в Празі – це два аеропорти, які модернізували свою обробку пасажирів за допомогою відзначеного нагородами кіоску SITA Smart Path TS6, який включає екологічні особливості дизайну, включаючи модульність, довговічність, довговічність та енергоефективність. 

Енергоефективність за допомогою ІТ

Не дивно, що енергоефективність є ключовою сферою, якою сьогодні займаються аеропорти, оскільки вони споживають значну кількість енергії для роботи своїх будівель і послуг. Він включає енергоспоживання на опалення, освітлення та охолодження терміналу, а також для живлення ІТ-систем, які підтримують повсякденну роботу аеропорту, включаючи обслуговування пасажирів, наземні транспортні засоби та послуги в зоні прильоту.

Ця увага до енергоефективності узгоджується з висновками звіту SITA про те, що до 2024 року 73% аеропортів матимуть політику або фізичні системи, які сприятимуть енергозбереженню.

У звіті підтверджується, що багато аеропортів уже запровадили екологічну інфраструктуру будівництва – сферу, яка також найбільше подобається пасажирам згідно зі звітом SITA за 2020 рік, орієнтованим на пасажирів: «ІТ-інсайти пасажирів». Більш екологічна інфраструктура охоплює такі сфери, як природне освітлення, зелені зони, використання відновлюваної енергії, а також розумніші засоби контролю за будівлею.

У рамках цієї тенденції щодо енергоефективної інфраструктури аеропорти постійно зосереджуються на своїх фізичних центрах обробки даних. Згідно з даними SITA 2021 Air Transport Insights, близько 63% аеропортів переведуть свої фізичні центри обробки даних на енергоефективні хмарні об’єкти до кінця 2024 року.

Споживання електроенергії на місці та поточне технічне обслуговування виділених локальних центрів обробки даних здаються неприйнятними для багатьох аеропортів, які віддають перевагу хмарним центрам обробки даних.

Іншим прикладом того, як ІТ допомагають аеропортам підвищити ефективність використання енергії, є зона зльоту. ACI's Aircraft Ground Energy System Simulator (AGES-S) — це інструмент моделювання, який допомагає аеропортам розрахувати зменшення споживання палива шляхом заміни використання допоміжної силової установки літака (APU) більш ефективними наземними енергетичними системами літака (AGES). AGES забезпечує як передпольотну електроенергію, так і попередньо кондиціоноване повітря для літаків на землі.

Нові ІТ для завчасного скорочення викидів

Згідно зі звітом ATAG Waypoint 2050, ключовим напрямком уваги буде те, як аеропорти можуть зробити свою роботу більш ефективною – ефективність, яка може допомогти авіаційній промисловості заощадити 10% викидів вуглецю.

Дослідження SITA IT Insights показує, що хоча аеропорти чітко зосереджуються на впливі технологій, які вони купують і використовують, на навколишнє середовище, багато з них планують запровадити бізнес-рішення та рішення штучного інтелекту, щоб покращити свою загальну діяльність. Більший інтелект забезпечить більшу ефективність, підтримуючи зусилля аеропортів з декарбонізації.

Ці інноваційні технології використовують аналітику даних, поєднуючи великі дані, штучний інтелект і технології машинного навчання, щоб зменшити споживання палива, викиди CO2 і забруднення. Нові ІТ для підтримки сталого розвитку є високо цінною сферою серед пасажирів, як це відображено в дослідженні SITA, орієнтованому на пасажирів у 2020 році.

Цикли посадки та зльоту є найбільшим джерелом локальних викидів в аеропорту. Віднесені до категорії викидів парникових газів «Сфери 3», оскільки вони не знаходяться під прямим контролем аеропорту, вони є найскладнішою сферою викидів для вимірювання, звітування та вирішення.

Це підсилює важливість спільного прийняття рішень між зацікавленими сторонами аеропорту, включаючи авіакомпанії, наземні служби обслуговування та багато інших. Запровадження рішення Airport CDM (A-CDM) у деяких аеропортах Європи продемонструвало переваги для навколишнього середовища та експлуатації, зокрема зменшення спалювання палива та викидів парникових газів.

Нові технології розрахунку викидів, такі як SITA Emissions Manager, сьогодні також тестуються в аеропортах, щоб допомогти їм краще зрозуміти джерело та обсяг викидів, щоб реалізувати більш ефективний план пом’якшення.

Загальні ІТ-тенденції у 2022 році та далі

Ми спостерігаємо зростаючу тенденцію серед аеропортів щодо рішень бізнес-аналітики, які забезпечують кращу видимість операцій, щоб не лише забезпечити екологічну вигоду, але й покращити співпрацю між зацікавленими сторонами, заощадити кошти та надати більшу гнучкість для реагування на зміни умов. Сьогодні економічніша та спритніша робота є критично важливою для аеропортів, враховуючи збільшення кількості пасажирів і втрати доходів галузі після пандемії.

Автоматизація й надалі залишатиметься пріоритетом для аеропортів, щоб забезпечити безперебійне та стабільне обслуговування пасажирів. Зручність і скорочення часу обробки, пов’язані з мобільними, автоматизованими технологіями обробки пасажирів із самообслуговуванням, які підтримуються більш екологічним обладнанням, будуть добре сприйняті пасажирами. 

Тенденція до рішень автоматизації та бізнес-аналітики стосується регіональних і внутрішніх аеропортів так само, як і міжнародних хабів. Під час регіональних або внутрішніх подорожей пасажири захочуть отримати такий самий цифровий досвід, як і в міжнародному аеропорту. Саме тут уніфіковані цифрові системи подорожей набудуть все більшого значення, особливо з розвитком інтермодальних подорожей і використанням технології блокчейн для безпечного обміну цифровими ідентифікаційними даними пасажирів між різними зацікавленими сторонами, щоб спростити подорож пасажирів наземним, морським і повітряним транспортом.

До 2050 року аеропортам буде непросто досягти нульового викиду вуглецю; зрештою, сьогодні не всі рішення для підтримки net-zero доступні або доступні.

Тим не менш, аеропорти розвиваються з інфраструктурою та операційною ефективністю, використовуючи технологію, підкріплену більш надійними засобами контролю та управлінням, щоб забезпечити більш плавну та стабільну подорож.


Джерело інформації: Airport World

Подiлитись посиланням:  
 Tweet



Передрук матеріалів дозволяється тільки за наявності гіперпосилання на www.aviation.com.ua
Передрук, копіювання, відтворення або інше використання матеріалів, у яких міститься посилання на агентства УНІАН, Інтерфакс-Україна, суворо заборонено. Позиція адміністрації може не співпадати з думками авторів, які публікують статті.