Дата: 01-11-21 17:23

Почала діяти технічна інтеграція України до Спільної системи маршрутних зборів Євроконтролю



З 1 листопада Україна долучилась до Спільної системи маршрутних зборів Євроконтролю, що стало завершальним етапом інкорпорування найкращих європейських практик у галузі аеронавігації та дозволило впровадити в Україні європейську систему взаємодії в аеронавігаційній сфері.

«Українська аеронавігація відтепер повністю інтегрована в загальноєвропейську систему. Нарешті завершився процес, який тривав 17 років. Він охоплював масштабну адаптацію української аеронавігації до сучасних світових стандартів та технічних процедур.

Це крок уперед для покращення взаємодії держави та бізнесу. Нова система формування ставок та оплати за авіанавігаційне обслуговування є прозорою, зрозумілою та зручною для користування авіакомпаніями. Водночас унеможливлюється накопичення боргів авіаперевізників за користування послугами Украероруху»,
 – розповів Олександр КУБРАКОВ, Міністр інфраструктури України.

Читайте також: Украерорух отримав чистий прибуток уперше з осені докризового 2019 року

Відсьогодні справляння плати за аеронавігаційні послуги на маршруті в повітряному просторі України від українських та зарубіжних авіакомпаній буде здійснюватись через Центральне бюро маршрутних зборів Євроконтролю (Central Route Charges Office – CRCO).

Керівник Украероруху Андрій ЯРМАК: «Крок за кроком Україна імплементує в авіаційній галузі основоположні європейські принципи, які дозволяють нам бути рівноправним, транспарентним та ефективним партнером та учасником європейського авіаційного ринку.
Техінтеграція дає конкретні переваги кожному учаснику авіаційного ринку. Для авіакомпаній – відкритий та стандартизований процес формування ставок, їх щорічна актуалізація та зручна оплата рахунків. Украероруху – повне покриття власних витрат за рахунок ставок та гарантія їх повної оплати авіакомпаніями. Для України – засвідчення непохитності евроінтеграційного курсу в зовнішній політиці».


У процесі техінтеграції здійснено масштабну роботу із приведення національної бази витрат у відповідність до вимог і принципів Євроконтролю та ІСАО, адаптовано національну нормативно-правову базу у сфері аеронавігації до європейських стандартів, забезпечено відповідність операційних та технічних процедур формату Євроконтролю, започатковано постійний конструктивний діалог з міжнародними організаціями та авіакомпаніями на платформі Євроконтролю.

Андрій ЯРМАК також зазначив: «Із 2021 року Україна запровадила ініціативу зі створення двох зон справляння плати за аеронавігацію на маршруті – в повітряному просторі над материковою частиною України (charging zone «Ukraine») та в міжнародному повітряному просторі над відкритими водами окремих районів Чорного моря, де право обслуговування повітряного руху делеговано Україні (charging zone «Ukraine South»). Відповідне рішення було погоджено країнами – членами Євроконтролю наприкінці минулого року та продовжить функціонування в рамках технічної інтеграції».

Ще 1 травня 2004 року Україна набула членства у Європейській організації з безпеки аеронавігації (Євроконтроль). Проте весь цей час залишилася єдиною країною, яка не була приєднана до Спільної системи маршрутних зборів, що унеможливлювало транспарентний та ефективний порядок розрахунків за надані провайдером аеронавігаційні послуги.

Стягнення плати за аеронавігаційне обслуговування від імені країн-членів є одним із завдань Євроконтролю, разом із формуванням пан’європейської стратегії функціонування й розвитку безпечної та ефективної аеронавігаційної системи. Це відкритий та стандартизований процес формування ставок, їх щорічна актуалізація та зручна оплата рахунків.

Сьогодні позитивна динаміка повітряного руху в зоні відповідальності України перевищує середньоєвропейський показник. Багато в чому підвищення інтенсивності польотів у міжнародному повітряному просторі, зокрема в західній частині Сімферопольського району польотної інформації, так званій «Green zone», відбувається завдяки новій ставці плати за аеронавігаційне обслуговування, встановленій Мінінфраструктури з 1 червня 2021 року. В результаті за останні місяці за цими маршрутами виконано у декілька разів більше польотів порівняно з показником докризового 2019 року.

Джерело:  Украерорух

Источник информации: Украинский Авиационный Портал

Поделиться ссылкой:  
 Tweet



Перепечатка материалов разрешается только при наличии гиперссылки на www.aviation.com.ua
Перепечатка, копирование, воспроизведение или иное использование материалов, в которых содержится ссылка на агентства УНИАН, Iнтерфакс-Україна, строго запрещено.
Позиция администрации может не совпадать с мнениями авторов, публикующих статьи.